03-04-2012

MIJN TIJDEN IN UW HAND

Zondagmorgen werd ik wakker na een vervelende nachtmerrie. Sinds mijn neefje (zes jaar) stierf aan kanker heb ik af en toe nare dromen. Over kanker, dood en grafkisten. Opnieuw werd ik overvallen de kwetsbaarheid van het leven. Ik dacht: wat heeft het leven eigenlijk voor zin als je moet sterven? Ik probeerde rustig te worden maar voelde me gewoon heel vervelend. Kom op ... wakker worden. Het was maar een droom!


Fatalisme? Ik wil het niet!  Zolang ik hier op aarde ben, is dit de plek waar God me hebben wil. Ik zal het pad lopen dat God in liefde voor mij op aarde heeft uitgestippelde en als Hij klaar is – niet eerder – brengt Hij me Thuis. Ondertussen heeft Hij voor mij een bedoeling op deze aarde. Daar zie ik al zo veel van. Mijn tijden - in Uw hand.
Ik til ik mijn hoofd omhoog en lach met mijn kinderen. Ik stoei met ze en maak foto’s. Ik help hen als ze problemen hebben en werk vol overgave aan de relaties. Ja, het leven kent zware bergetappes maar er zijn genoeg momenten dat ik ervaar dat God erbij. Hij gaat mee. 

Ik zeg nee tegen fatalisme en probeer bewust en heel actief te genieten van het kostbare geschenk dat Leven heet!

  • Op wat voor manier ga jij met je bergetappes om?
  • Heb je mensen om je heen, die je steunen?
  • Ervaar je Jezus en is wat Hij zegt waarheid voor jou?
  • Heb je een tip of bemoediging voor een ander?

11 opmerkingen:

  1. Jedidja, sterkte toegewenst. Het komt ineens wel heel dichtbij als het in de familie is.
    ik had vannacht ook een nachtmerrie, niet fijn;(
    Ons gebed mag zijn: Heer, U geeft het uw beminden in de slaap, zet engelenwachten om ons heen. Zegen, ik zal voor je bidden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel sterkte met alles: er gaat nog geen musje verloren zonder Zijn wil...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yes to choosing to live! And not just live, but living to the fullest. I am constantly reminded this last week that we are not alone, we have a great God that goes before us and with us.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. You have placed your faith in the right One, my friend. I have felt cast down lately by all the suffering around me. I feel helpless to help others. I can only pray for them, and I do. More and more, I long for Heaven! You are right in all you said. And I am sorry you have cancer in your family again.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Jedidja, vandaag kwam ik een gedicht tegen, misschien ken je het gedicht al, of niet, het is het gedicht: Letter From Heaven van een onbekende schrijver. Toen ik je bericht net las, moest ik aan dit gedicht denken, dus wil ik je dit niet onthouden.
    Hij staat op mijn blog op de post van vandaag: Letter from Heaven.

    Sterke!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel veel sterkte,wij hebben het ook heel moeilijk op het moment

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij hebben hier een spreuk hangen.
    "Gods weg is niet de makkelijkste, maar wel de mooiste"
    Heel veel sterkte met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I am sorry you have cancer in your family again.

    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat moeilijk nu weer, kanker is altijd een schok. Veel sterkte daarmee. En verder: volgens mij doe je het goede: genieten van wat God je geeft en op Hem vertrouwen.
    Een bemoediging staat nu op mijn blog, misschien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hello, dear!
    The time had not come up here.
    Glad to have read this message. Yes, all our days are in the hands of the powerful and loving Father
    Sure, he cares for each one of us.
    I pray that your days be full of Christ's peace that passes all understanding.
    Do not forget that the Lord is the strength of his life and there is nothing to fear.
    In Christ, grace and peace!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben heel blij met je reactie! Dank je wel.